dimecres, 9 de desembre del 2009

Visita a l'oculista


fastigmatisme: alteració de la refracció de l’ull que provoca nàusees en el que la pateix.

il·lusió òptica: ganes d’estrenar les ulleres noves.

daltònic: afectat d’una insuficiència gustativa greu que l’impedeix distingir entre la Nørdic i la Schweppes. (de fet, cal dir “daltonià”, però oi que no deixarem que la lexicografia ens espatlli una bona definició?)

vista cansada: paisatge memorable, que en aparèixer sovint en postals i calendaris, se sent fatigat i es torna borrós (revisió d'una visió de Lluís Bosch).

7 comentaris:

  1. Vaja, mai havia caigut en que una "il·lusió òptica" pogués ser així. A mi, que porto lents de contacte, em serivira, sempre i quant s'adaptés a tot tipus de lents!

    Salut!

    *Sànset*

    ResponElimina
  2. S'adapta, Sànset, s'adapta. És el que tenen de bo les paraules, que son molt flexibles.

    ResponElimina
  3. Ei molt enginyós! des d'aquí una seguidora que serà òptica molt aviat. M'ha fet gràcia! però no he trobat res per a aportar...llàstima

    ResponElimina
  4. Gràcies, Nit, de part d'un curt de vista.

    ResponElimina
  5. doncs jo pateixo "[des]il·lusió òptica" :( no m'hi acabo d'adaptar, znif, ai!

    ResponElimina
  6. Potser tu sabràs què fer amb "vista cansada": quan me la van diagnosticar li donava voltes a una frase com: "paisatge que se sent fatigat i es torna borrós".

    ResponElimina
  7. Lluís, espero que et sembli bé la meva solució.

    ResponElimina